eLegitymacja/mLegitymacja
Zasady wydawania e-legitymacji
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych dokumentów (Dz. U. 2023 r. poz. 1120 ze zm.).
1. Legitymacje szkolne wydane do 12 lipca 2024 r. w postaci papierowej zachowują ważność do czasu odpowiednio zakończenia przez ucznia kształcenia w szkole lub braku miejsca na pieczątki.
2. Legitymację szkolną w postaci karty ID-1 (e-legitymacja)wydaje się:
- nowym uczniom
- uczniom, którym skończyły się miejsca na pieczątki w papierowych legitymacjach
- jako duplikat zgubionej/zniszczonej legitymacji papierowej lub eLegitymacji – po wcześniejszym dokonaniu ustawowej opłaty w wysokości 9zł i dostarczeniu wniosku ( Załącznik nr 1)
- Opłatę należy wnieść na niżej wskazany rachunek bankowy:
Szkoła Podstawowa Nr 12, ul. Wileńska 3 - nr rachunku: 06927900077001712702000030
W tytule przelewu prosimy wpisać: opłata za duplikat legitymacji szkolnej; imię i nazwisko ucznia, klasa
Aby posiadać eLegitymację niezbędne jest wysłanie zdjęcia dziecka w formie pliku jpg na adres mailowy: sp12zdwola.elegitymacja@gmail.com
Plik jpg ze zdjęciem powinien spełniać poniższe wymagania:
- zdjęcie przedstawia twarz ucznia na wprost, bez nakrycia głowy i okularów przeciwsłonecznych, włosy nie mogą zasłaniać twarzy,
- jednolite, gładkie, jasne tło,
- dobra ostrość i naturalne kolory twarzy,
- wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii,
- widać wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice,
- rozmiar minimalny: 354 x 496 pikseli lub proporcjonalnie większy
- plik zapisany z rozszerzeniem jpg (nie PDF),
- nazwa pliku ze zdjęciem według schematu: nazwisko-imię-klasa
3. Ważność legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnych latach szkolnych przez naklejenie hologramu.
4. Szkoła, wydając e-legitymację szkolną, może wydać dodatkowo mLegitymację szkolną, stanowiącą dokument elektroniczny przechowywany i prezentowany przy użyciu oprogramowania przeznaczonego dla urządzeń mobilnych.
5. mLegitymacja szkolna jest wydawana na wniosek rodziców prawnych/ opiekunów niepełnoletniego ucznia lub na wniosek pełnoletniego ucznia.
6. Rodzic/prawny opiekun ucznia lub uczeń pełnoletni zobowiązany jest do wypełnienia wniosku (załącznik nr 2) o wydanie mLegitymacji i złożenie go do sekretariatu szkoły.
załącznik nr 1
/Wniosek_duplikat_legitymacji.docx [.docx, 27.71 kB]
załącznik nr 2
Wniosek o wydanie mLegitymacji.docx [.docx, 11.77 kB]
Instrukcja instalacji mlegitymacji.pdf [.pdf, 1.03 MB]