Terapia logopedyczna.
Terapia logopedyczna przeznaczona jest dla dzieci
· posiadających orzeczenie lub opinie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej uwzględniającą wskazanie do prowadzenia zajęć
· zakwalifikowanych do udziału w terapii podczas przesiewowych badań logopedycznych
CELE TERAPII LOGOPEDYCZNEJ:
· kształtowanie prawidłowej mowy uczniów pod względem gramatycznym, fonetycznym, leksykalnym
· usuwanie wad i zaburzeń mowy
Terapia nie polega na samym przychodzeniu dziecka na ćwiczenia logopedyczne, ale niezmiernie ważne jest dokładne i systematyczne wykonywanie zaleceń logopedy w domu. Efektywność ćwiczeń w dużej mierze zależy od współpracy z domem, z rodzicami dziecka.
FORMY PRACY:
· kształtowanie prawidłowego sposobu oddychania oraz doskonalenie sprawności aparatu oddechowego
· podnoszenie sprawności motorycznej narządów aparatu artykulacyjnego
· kształtowanie czucia ułożenia narządów aparatu artykulacyjnego
· doskonalenie słuchu fonematycznego
· kształtowanie prawidłowej artykulacji poprzez:
· wywoływanie głosek w izolacji
· wywoływanie głosek w sylabach
· wywoływanie i utrwalanie głosek w nagłosie, wygłosie, śródgłosie wyrazów
· utrwalanie głosek w wyrażeniach
· utrwalanie głosek w zdaniach
· utrwalanie głosek w opowiadaniach, zabawach, grach dydaktycznych a także w mowie spontanicznej
· kształtowanie oraz doskonalenie zdolności komunikacyjnych
· poszerzanie biernego i czynnego słownika dzieci
· kształtowanie i doskonalenie umiejętność wypowiadania się
· doskonalenie języka poprzez kształtowanie prawidłowej fleksji i składni
· usprawnianie analizy i syntezy słuchowej oraz wzrokowej a także orientacji przestrzennej